30 yaşıma kadar burnumla aramız hiç iyi olmamıştı profilden resim çekilmekten nefret eder,biri yandan bana bakıyormu diye kafa yorar dururdum. Hoş önden bakılanlar içinde basık bir burnum vardı kemerli,öne düşmüş,yamuk bir burun:(((
Daha önceleri plastik cerrahına gittiğimde korkumdan dolayı hep ertelemiştim ameliyat olmayı taaa kii artık kışları sürekli hasta olup,kronik bir boğaz ağrısı ve kuruluğu yaşayana kadar..resmen burnumdan yeteri kadar oksijen alamıyordum:)
KKB cerrahına girmeye kadar verdim ve hayatımda gördüğüm en tatlı insan o eğer Denizlide rinoplasti burun estetiği olmayı düşünüyorsanız tek geçerim kendisini.. Beni muayene ettikten sonra bir hafta sonrasına gün verdi ameliyat için en çok korktuğum şu tamponlardı bana artık onların silikon ve borulu olduğunu hiç rahatsızlık vermediğini ve çıkarılırken hiç sorun yaşamayacağımı anlattı. Dediği gibi de oldu!!
Rinoplasti sonrası bakım
çıktıktan sonraki ilk 48 saat çok önemli saatte bir 15 dakika diyorlar ama siz daha fazla buz kompleksi yapın yüzünüze daha çok gözlere benim bu sayede morartılarım çok fazla olmadı ve 2 gün kadar sürdü diyebilirim.
ilk gün çok fazla acı çekmedim aslında 2. ve 3. gün ağrım daha doğrusu hapşırma isteğinden gelen zonklama daha fazla hissedildi 3. gün artık morluk ve şişkinliklerim en üst derecedeydi.. ağrılar için 2 gün sabah ve akşam ağrı kesici, iğne yapıldı sadece 1 gün oda genel anestezi olduğumdan dolayı hastanede kaldım ertesi sabah yani ameliyattan 24 saat sonra evimdeydim.
Tavsiyem bu sırada zaten doktorunuz da verecektir antihistaminik bir ilaç kullanmanız bu sizin burun kaşıntınız ve hapşırık krizlerinize çok iyi gelecektir. sağlıkçı bir ailem olduğu için ben hapşırık iğnesinde vuruldum..bu süreç atlatıldıktan sonra 4. günde tamponlarım çıkacaktı tabi ki bir ön yargı ve korku üst seviyede gittim doktorumun yanına,tamponlar yumuşacık silikon olduğundan dolayı ben rahat nefes almayı sürdürdüm bu arada 4 gün boyunca hatta ameliyattan çıktıktan sonra bana tampon koymamışlar diye sevinmiştim bile:((( neyse cımbızla tuttu ve çekti tamponu gerçekten hissetmedim ama çekerken burun duvarlarımda kuruyan kan pıhtıları ve sümükler canımı yaktı tabı:(
vee tampon çıktıktan sonra 15 dakika harika nefes alıyorsun ama sonra tekrar tıkanıyor burnun bunun için izotonik serumla yıkadım günde 4-5 kez birde yumuşatıcı spreyler vermişti doktorum onları kullandım..
tamponlar çıktıktan 2 gün sonra dikişlerim alınmaya gittiğimde gerçekten yumuşacık ve temizdi burnumun içi..Bu arada dikişleri alırken gerçekten hiç fark etmedim bileee..
Bir hafta sonra dikişlerim ve burnumun üzerindeki alçı alındı yerine bant takıldı yukarda bant takılmadan önce annemin çektiği resim öncesi ve sonrası için koymak istedim. hala şişkinliklerim var tabiki burunumda içe doğruda bir ödem olduğu için yaklaşık bir ayda inermiş bunlar ve gerçek şekil takribi 3-6 ayda otururmuş ancak ama ben gerçekten burnumdan aldığım nefesin ciğerlerime dolduğunu hissediyorum!!!
Burnumda 3 müdahale yapıldı çatı eğikliği giderildi,üzerindeki kemer törpülendi ve burnum kaldırıldı!!!!
mutluyummm!!!
