18.10.2016

Yves Rocher hassas ciltler temizleme suyu - Roza hastalığı

     Hasssas cilt tipine sahip olduğum için benim vazgeçilmezlerimin başında temizleme suları geliyor. ilk tanışmamız uzun yıllar önce Bioderma Sensibio H2O ile olmuştu ve beraberliğimiz baya uzun sürdü hala dolabımın üst rafından eksik etmiyorum. Onun dışında piyasaya çıkan bir çok termal suyu denesem de yerine konduramadım hiçbirini:) taa kiii Yves Rocher'ın bu renkleri beni benden alan tatlı mı tatlı sularının 3. kutusunu bitirene kadar:)

   
Farkında olmadan 4. kutuyu aldığımda artık yazma gerekliliği doğdu..İlk olarak Yves Rocher tarafından doğum gunumde hediye edilen yeşil nemlendirici ve ferahlayıcı toniği kullanıp memnun kaldıktan sonra gidip hassas ciltler için özel olarak üretilen yatıştırıcı özelliği olan pembe tonik etkili suyu kaptım geldim hemencik etkisini gösterdi. hem yüzümde kalıntı bırakmadan makyajımı temizleyip hemde tahrişi engelliyor.

       İçerisindeki sarıçetan yaprağı özü kızarıklık ve yanma hissini anında yok ediyorr. Halk arasında Roza hastalığı yada gülleme ve gül hastalığı diye bilinen Rosacea'ya iyi gelen bir tonik gönül rahatlığı ile kullanılabilir...

        

9.08.2016

İç Hesaplaşma:)

      Ahh bu türkkahvesi olmasaydı hayatımızda neyi bahane edip saatlerce sohbet edecektik acaba? Bugünün konusu nerde hata yaptık oldu.Bu kadar kırgınlıklar,hayal kırıklıkları,beklentiler,üzüntüler,yaşanmamışlıklar,çok ağır yaşamışlıklar,ölümler,ölmekten beter edilenler hepsiyle nasıl başedebiliyoruz. Güçlü olup başedebildiğimiz için mi bu kadar kadersizlik bizi buluyor? Eğer çıtkırıldım olup tek derdimiz tırnağımızın kırılması olsa bu yüzden bütün dünyamız yıkılsa çevremizdeki herkesin bize yaklaşımı daha farklı olmazmıydı...
Allah bile çekebildiğimiz kadar dert vermezmiymiş!!!

     Offf kafamızda değersizlik ve yılgınlıklarla örülmüş bir miktar PSM sendromlu 2 kız oturup bütün hayatın onların üzerine gelip omuzlarında artık taşıyacak yük alamayacaklarına karar verir.
     
      Güçlü olmayı biz seçmiyoruz aslında hayat bize böyle olmamız gerektiğini yadsıtıyor,daha ana rahmine düşer düşmez kaderimiz çizilmeye başlıyor,sende hep zor olan yolları seçersen işte otuz yaşında biyolojik olarak 60 yaşın seviyesine çıkıyorsun..Ruhsal olarak etkilerinde sonra artık vucudun yaşanmışlıkların ağırlığından bilimum fıtıklar,erimeler ve ağrılarla muzdarip oluyor.

      İnsan önce kendine değer vermeli, kendini sevmeli, kendini önemsemeli eğer biz kendimize gereken saygıyı duymazsak ailen başta olmak üzere eşin bile sana gerektiği kadar veremiyor malesef..

      Dünyada en az bulunan şey sadece ''Sen''sin!!!! 'SEN'den bir tane var! 'Ona' çok iyi bak!!!

18.07.2016

La Roche Posay Cicaplast Baume b5 - Bence Roza Kremi:)

      Bir krem düşünün ki herbişeye iyi gelen:) çok hassas bir cilt yapım olduğu için ara sıra çinko içerikli bir krem kullanarak yatıştırmaya çalışıyordum.Ama onun yogurt gibi ağır yapısı 2 gün bembeyaz bir suratla dolaşmama sebep oluyordu. Daha sonra Ciciplast ile tanıştım ilk kutusunu bitirip ikinci kutuyu alınca yazmaya karar verdim çünkü herkes gibi yeni bir ürüne cilt alışıp daha sonra hemen eskiye dönmeye başlıor:( ilk sürdüğümde kremleri mucizevi geliyor daha sonralar hiç bir etki göremiyorum.
 ilk kutuyu önce yüzüme sabah yıkadıktan sonra sürmeye başladım.Rosacea kaynaklı sıcak basmalarını alıp yüzümü serinletti daha sonra kızarıklıklarımda ciddi azalmalar oldu cildim nem bakımından desteklendikçe daha az pul pul dökülmeler ve hassasiyetler oluşmaya başladı. 2 çeşiti var losyon ve baume şeklinde..İçerisindeki çinko,bakır ve manganez cilt dokusunu yatıştırıcı özelliği var böylece daha sağlam,dış etkilere karşı kendini koruyabilen gün boyunca nemi yüzümde hissettiğim bir yapısal değişimsöz konusu oldu.

Bepantholün ve Madecassol'ün ağır yapısından sıkılanlar için sivilce ve yara izleri için, çok kuru ciltler hatta tahriş olmuş ciltler, kronik Rosacea ( Roza) teşhisi konmuş ciltler,kızaran,yanan güneş alerjisi olan ciltler toplanın:)

hem fiyat olarak o kadar uygun ki ben 17tl civarına almıştım:)

1.07.2016

Los Ojo ayakkabı siparişlerim.. Kokulu ayakkabılarım



     Kıştan çıktıktan sonra o rahat bot ve çizmelerin ardından birden stilettolara geçmek kolay olmuyor tabi. Birde benim gibi ayak numaranız yazın bir beden büyüyorsa rahat ayakkabı bulmak gerçekten çok can sıkıcı olabiliyor. Bu yüzden her sene yaz aylarında bir sürü ayakkabı alıp seneye tekrar giymek istemem. Ofiste yüksek topukluları tercih ederken evden işe gidip gelirken hep spor ayakkabı tercih edenlerdenim:)

   Los Ojo 'yu keşfettikten sonra hem kalıpların rahatlığı hemde çeşit çeşit o desenler beni benden aldı. 3 topuk boyu var ortalama sitede(babetleri saymazsak boyu  gereği kendileriyle hiç ilgilenmedim:) stilettolar klasik boy,platformlu olanlar ve birde topul boyu 3-4cm aralığında alçak topuklu (ki bunların rahatlığı beni bitiriyor) evet stilettoların hangi marka olursa olsun kendine özgü rahatsızlığını saymazsak hepsi için on numara diyebilirim hatta platformları ofiste giydikten sonra çıkıştada eve kadar yürüdüm desem!!!

  Sipariş verdikten sonraki gün kargo ile ilgili birşey yazmayınca dayanamadım şikayet oluşturdum hemen dönüş yaptılar ertesi gün elimdeydi ürünler:)

  Veee asıl bomba şekerli sakız gibi kokmaları odamda açtığım an her yeri tatlı kokuları sardı:) Giymek için her çıkardığımda şekerleniyorummm! Tabi burnunuza hemen Vivienne Westwood Melissa'lar gelmesin:)

   İndirim varken kaçırılmayacak ürünler bence ve inanın bana tarz!

burdan ulaşabilirsiniz bu şekerli sakız kokulu cicileree!!

22.05.2016

Pınar Labneli günler

Bu ayın paketi Pınar Labneden geldi..Labne özellikle tatlılar başta olmak üzere  girdiği heryerde lezzet farkı yaratıyor..Benim buzdolabimda kremadan sonra  demirbaşlardan kendisi bir süre #pinarlabneli hashtagi ile instagramda paylaşım yapılacaktır.

24.02.2016

Maş fasülyesi filizlerim

          Mung fasulyesi olarakta bilinen bu minnak yeşil fasülyeleri markette görünce özellikle filizlendirip kullanmak için aldım. Malum Çin ve Hint mutfağına aşık biri olarak soya filizine benzeyen bu çimlendirme fasülyesinin tadı oldukça lezzetli. Hem baklagillerin filizlenmiş hali normal tükettiğimize göre 8 kat daha vitaminli ve besleyici özelliği daha fazla. Açıkcası ben filizleri hem çiğ olarak hemde soya sosu ile sotelendirip tavuk parçalarının yanınada çok yakıştırıyorum.



   

     Gelelim filizlendirme aşamasına;
Aslında ilk okulda sürekli dolabımın bir köşesinde fasülye çimlendirmiş sonra orda unutmuş küflendirmiş biri olarak ıslak pamuk arasına mı koysam diye aklımdan geçirmedim değil ama biraz araştırdıktan sonra bir gün kadar suda bekletilmesi gerekliymiş bu minnoşları ondan sonrası herkes ayrı birşey yazmış söylemiş tavsiye etmiş. Ben konserve şişesi içinde üstünü 2 parmak geçecek bir su koyup karanlık dolabın içine attım planım 24 saat öyle bekletip sonra yıkamaktı ama unutunca 2 gece kadar suda kalmışlar:) çıkartıp bir güzel yıkadım susuz olarak tekrar şişenin ağız kısmına temiz bir bez koyarak yan yatmış bir biçimde pencerenin önüne koydum.Ertesi gün filizlerin yenmeye hazırdı:)) tadı bence yaz aylarındaki yeşil nohutlar olur ya tuzlu tuzlu kabuğundan çıkartıp yenir işte tam ona benziyor tuzsuzu:)



      Protein oranı çok yüksek olan bu besleyici gıdayı mutfağımızda daha çok kullanmalıyız bence özellikle vejetaryen beslenenler için protein açıklarını kapatabilecekleri lezzetli bir kaynak.

    Yüksek lif oranı ile kan şeker dengesini destekleyerek diyabetik diyette kesinlikle önerilen gıdaların başında gelmeli. Bol lifli olmasının diğer bir avantajı da boşaltım sistemi üzerine bağırsakları temzileyerek toksin atışını kolaylaştırır. 


     Filizlerde antioksidant uyarıcı ajanlar olduğu için özellikle cilt üzerine olumlu etkileri var. Ayrıca cilt vitaminlerinden E ve A vitamini de kendisinde yüksek oranda barındırıyor.


   Salatalar,Çorbalar,et yemekleri yanında kullanılan bu sağlık deposunun en lezzetli hali olan filizlendirip denemenizi şiddetle öeneriyorummm!!!



19.02.2016

chia tohumu - Maş Fasülyesi - Siyah fasülye



          Yaz biraz göz kırpmaya başlayınca iş işten geçmeden kışın alınan fazla yağlardan kurtulmak gerektiğini düşünen kaç kişiyiz:) Şimdiden yavaş yavaş başlamak lazım bence geçenlerde eve gitmeden Bim 'e uğradım ne göreyim siyah fasülye, maş fasülyesi ve Chia tohumu gözlerime innamadım Keten tohumunuda sepete atıp hızla eve doğru ilerledim:) Bir hafta sebze detoksundan sonra sıra bakliyatlara geldi.. Bunların içerisinde hem vitamin mineral hemde en fazla lif oranına sahip siyah fasülyeyi tek geçiyorum. Bakliyatların çoğunda olduğu gibi B vitamini oranı ve lif düzeyi çok fazla.
         Maş fasülyesi pişme süresinin hem az olması hem de filizlendirilip salatalara koymak için harika sağlık fışkıran börülcegillerden:)

        Ahh Chia tohumu hem sıvılarda şişme özelliğinden dolayı mükemmel bir diyet desteği sağlıyor ister suya ister süte istersenizde pudinglere koyulabilir gluten içermemesi ve sindirimi kolaylaştırması ile beraber hiçbir tadı yok:)

        Bu demek oluyor kii bu haftasonu çeşitli tarifler denenecek!!

1.02.2016

Loreal Paris jel eyeliner - l'oreal super liner gel intenza





      İki aydır kullanıp aşığı olduğum eyeliner!!! Arkadaş tavsiyesi ile duyup hazır indirim de varken alıp deneyeyim dediğim ilk başta ön yargı ile yaklaşıp sonra onsuz bir ömür geçiremem dediğim jel eyelinerımm:)

       Doğrusunu söylemek gerekirse tarzı farklı ve fırça ile sürüldüğü için insanda acaba ben yapabilir miyim hissi uyandırıyor. Minicik cam kutusuna özel fırçasını daldırıp gözünüze uyguluyorsunuz aslında jelden daha katıca olan formu göz üzerinde manevrayı kolaylaştırarak ister ince ister kalın çizgi çekmenize olanak sağlıyor.

      Kalıcılığı konusunda şunu belirtmeliyim ki; düşük bir göz kapağına sahip biri olarak ne sürersem süreyim 2 saat içinde ya akar yada dağılır jel eyeliner ile sabah 7 den akşama kadar mat görüntüsünü ve kalıcılığını koruyorr vee ben şokkk ilk günler:) Max 17 saat gözümde tutabildim ve bu zamana kadar gerçekten herhangi bir akma veya dağılma yaşamadım.

     Eyeliner sürmeden önce göz kapağıma ten rengi sıkıştırılmış pudra uyguluyorum.Bu hem eyeliner'ın kalıcılığını arttırıyor hem de ter den kaynaklı akmaları önlüyor..

     Fiyatı uzun süre kullanıldığı göze alınırsa gerçekten çok uygum hele indirimdeyken kaçırmayın!!!

     dibini görür, bitince kesinlikle tekrar alırım:)

                      


   

12.01.2016

kereviz yaprağı salatası

Kerevizi yemek olarak değil ama çiğ rendeleyip yoğurtlu ve mayonezli salata olarak tüketmeye bayılırım. Kokusu beni hiç rahatsız etmediği gibi soyarken ellerimde kalan kokusunu da ayrıca severim:) Bu arada meze olarak inanılmaz bir kurtarıcıdır hem çabucak hemde çok lezzetli:) Ama o yemyeşil sapları hep atılır yazık olur bende kendimce onları kullanarak bir tarif yapayım dedim.

    Önce su kaynatılır daha sonra yıkanıp temizlenmiş kereviz yaprakları kaynamış suya atılarak 5 dakika daha altı yanık tutulup ocaktan alınır.

    Ben önce yaprakları doğradım sonra suyun içine attım hemen mayışıyorlar zaten daha sonra sudan çıkartıp soğumaya bıraktım.(itiraf etmeliyim ki bu kaynama sırasında birazcık kereviz kokusu sizi rahatsız edebilir.Ben soğuması için balkona çıkardım.)

    Daha sonra sarımsaklı yoğurdu hazırlayıp tabağa aldığım kereviz yapraklarının üzerine gezdirdim en son kırmızı biberi ve sumak ekledim.

    Biz sevdik ama herkesin damak tadı farklıdır tabikii faydası yazmakla bitmez eğer kereviz sevginiz varsa bence bir denemelisiniz!!






4.01.2016

Jane Iredale- Mineral pudra

       Mineral makyaj sorunlu ve hassas cilt tipleri için bulunmaz bir nimet fiyatları diğer kozmetik ürünlerine göre kanıksanamayacak kadar pahalı ama en azından cildimiz için iyi birşeyler yapmanın iç huzurunu buluyoruz:)
       Jane Iredale mineral fondötenini almış memnun kalmış biri olarak N11 de bir mağazada indirime girmiş olduğunu görür görmez hemen atladım.İtiraf etmeliyim renk seçerken biraz zorlandım. Beyaz tenli biri olarak pembe ve bronz tonlarından uzak duruyorum daha çok şeftali renklerini tercih ediyorum bu yüzden ''sheer honey'' tam bana göre oldu.. Aslında ''Whisper'' kalmadığı için bu tonu tercih ettim çok beyaz iseniz süper durur!!!  Buğday ve koyu tenliler için ''Mocha'' tercih edilebilir. kendimde pembe yanak sevsem hele ''in Love'' çok tatlı..

         Allığımız verdiğimiz paraya göre tabiki küçücük boyutta:( 2.8gr sadece ama uzun sürede kullanırım diye düşünüyorum mikronize renk pigmentleri hem çok bereketli hemde kalıcılığı fazla oluyor.Gün içinde sürekli yenilemek zorunda kalmıyorsunuz sabah sürüldükten sonra iş çıkışına kadar idare ediyor altına baz sürmesemde..


          Pigmentli yapısı biraz tozarıyor ama yapılacak birşey yok:) Markanın yaratıcısının sözleri ile sonlandırıyorum..

''Ürünü yaymak ve doldurmak amacı ile kullanılan talk pudra ve benzeri doldurucular içermediğinden ötürü mineraller size gün boyu yeterli koruma ve kamuflaj sağlar. Gün içinde makyajınızı tazelemeye hiç gerek kalmadan bakımlı ve doğal görünümünüzün tadını çıkarabilirsiniz. Mineraller konsantre pigmentler olduğu için mükemmel kapatıcı özellikleri vardır ve kamuflaj için kullanılabilmektedir.Bütün ürünlerimiz Güvenlik ve Hassasiyet Testlerinden geçmiştir. Hipoalerjeniktir. Minerallerimizin içindeki Titanyum Dioksit ve Çinko Oksidin cildi yatıştırıcı ve iltihap önleyici özelliği vardır. Minerallerimiz, cansız & inorganik olduğu için asla bakteri ihtiva etmez.''