Mung fasulyesi olarakta bilinen bu minnak yeşil fasülyeleri markette görünce özellikle filizlendirip kullanmak için aldım. Malum Çin ve Hint mutfağına aşık biri olarak soya filizine benzeyen bu çimlendirme fasülyesinin tadı oldukça lezzetli. Hem baklagillerin filizlenmiş hali normal tükettiğimize göre 8 kat daha vitaminli ve besleyici özelliği daha fazla. Açıkcası ben filizleri hem çiğ olarak hemde soya sosu ile sotelendirip tavuk parçalarının yanınada çok yakıştırıyorum.
Gelelim filizlendirme aşamasına;
Aslında ilk okulda sürekli dolabımın bir köşesinde fasülye çimlendirmiş sonra orda unutmuş küflendirmiş biri olarak ıslak pamuk arasına mı koysam diye aklımdan geçirmedim değil ama biraz araştırdıktan sonra bir gün kadar suda bekletilmesi gerekliymiş bu minnoşları ondan sonrası herkes ayrı birşey yazmış söylemiş tavsiye etmiş. Ben konserve şişesi içinde üstünü 2 parmak geçecek bir su koyup karanlık dolabın içine attım planım 24 saat öyle bekletip sonra yıkamaktı ama unutunca 2 gece kadar suda kalmışlar:) çıkartıp bir güzel yıkadım susuz olarak tekrar şişenin ağız kısmına temiz bir bez koyarak yan yatmış bir biçimde pencerenin önüne koydum.Ertesi gün filizlerin yenmeye hazırdı:)) tadı bence yaz aylarındaki yeşil nohutlar olur ya tuzlu tuzlu kabuğundan çıkartıp yenir işte tam ona benziyor tuzsuzu:)
Protein oranı çok yüksek olan bu besleyici gıdayı mutfağımızda daha çok kullanmalıyız bence özellikle vejetaryen beslenenler için protein açıklarını kapatabilecekleri lezzetli bir kaynak.
Yüksek lif oranı ile kan şeker dengesini destekleyerek diyabetik diyette kesinlikle önerilen gıdaların başında gelmeli. Bol lifli olmasının diğer bir avantajı da boşaltım sistemi üzerine bağırsakları temzileyerek toksin atışını kolaylaştırır.
Filizlerde antioksidant uyarıcı ajanlar olduğu için özellikle cilt üzerine olumlu etkileri var. Ayrıca cilt vitaminlerinden E ve A vitamini de kendisinde yüksek oranda barındırıyor.
Salatalar,Çorbalar,et yemekleri yanında kullanılan bu sağlık deposunun en lezzetli hali olan filizlendirip denemenizi şiddetle öeneriyorummm!!!




