20.08.2015

Denizli de hafta sonu-buldan gezisi


denizli de hafta sonları deniz kenarlarına kaçamıyorsan kısıtlı yapılacaklar arasında en güzeli Buldan çarşısını gezmek..

 denizli merkeze kırk dakika uzaklıkta küçük ama bir o kadar yeşil tertemiz çağdaş bir kasaba tekstil ürünleri daha çok buldan bezinden olup otantik bir çok şey bulabilirsiniz.Bu sene özellikle bikinini üzerine çok moda olan plaj elbiselerinden kaptım bende hemen.

 meydan ve meydana başlı sokaklar sıra sıra mağazalardan oluşuyor..her çeşit havlu,bornoz,nevresim takımları bulabilirsiniz.Özellikle Madamcoco, English Home ve Zara Home gibi ev ve dekorasyon mağazalarının ürünleri bu ilçede yapılıyor .Mağazalardan 3 katı fiyata alacağınız aynı ürünleri burdan alabilirsiniz.Özellikle çeyizcilerr burayaaa:)))

 Buldan kültür merkezini gezebilir.içinde 200 yıllık dokuma makinalarından ipek şallar dokuyabilirsiniz.Hele birde orda ilgilenen amca o kadar tatlıdır ki size merkezefendiden tekstilin tarihini,sümerbanktan tutup anlatmaya başlar.

 Müze de çeşitli tarihi eser niteliğinde sergilere bakıp yıllar öncesi çıkrığa dokunabilirsiniz.


 Buldan evi hem ceşitli şal özellikle peştemallerin satıldığı hemde evi müze ve cafe olareak işletilen bir yer..arka bahçesinde kahvenizi içerken derinlerden gelen el dokuması  makinası sesiylehuzur bulabilirsiniz.







13.08.2015

SEBAMED GÖZ KREMİ

SEBAMED Q10 LIFTING EYE CREAM
     
                                  Öncelikle Q10 denilen açılımı Koenzim Q10 vücudumuzda enerji üretimine destek veren vücudumuzda özellikle kalp hücrelerinde çokça bulunan bir antioksidanttır. Genellikle kas ve kalp hastalıklarında ağız yoluyla tablet şeklinde alınan supplement hücresel enerjiyi arttırdığı için vücut metabolizmamıza destek sağlar kasları güçlendirir,bağışıklığı arttırır dolaşım sistemine desteğinden dolayı migren hastalarına bile yarar sağlar.
                               Koenzim hangi besinlerde bulunur derseniz başta balıklar olmak üzere,sakatatlar,soya yağı,susam tohumunun yanı sıra karnabahar, brokoli gibi sebzelerde de vardır.
                               Koenzim hücresel enerjiyi arttırmasından dolayı yaşlanma etkilerini dolaylı olarak geciktirir. İşte artık daha az yoruluruz kalp ve dolaşım sistemimiz düzenli çalıştığından dolayı vasküler hastalıklara daha geç yakalanırız,cilt hücrelerine etki ettiği için hücreler daha hızlı kendini yeniler ve kırışıklıklar,sarkmalar gibi yaşlılık belirtilerini daha ileri ki yaşlarda ortaya çıkar diyebiliriz kabaca.
                               İşte bu antioksidantı bünyesinde bulunduran Sebamed göz kremi bence küçücük göz kremlerine dünyanın parasını harcayamayacaklar için bir kurtarıcı olabilir. Daha genç yaşar için önerebilirim. Yapısı yumuşacık sürüldükten sonra hemen emildiğini hissediyorsunuz.Özellikle hassas göz çevresi için anında rahatlama sağlamakta,nemlendirmesi mükemmel derin kırışıklıklara nasıl gelir diye soracak olursanız o konuda bir fikrim yok ama nemlendirme özelliğinden dolayı ince kırışıklık oluşumlarına olumlu gelebileceği kanısındayım..
                          2. paketim bitti bence hem fiyat olarak hemde şu an için beklentilerimi karşıladığı için alkışlıyorum kendisini..Şu an piyasada 16tl-27tl aralığında yine araştırarak internetten daha uyguna alabilirsiniz benim gibii....Öpüldünüz!!

12.08.2015

Heliocare compact güneş koruyucu

Heliocare Compact renkli kapatıcı 50 faktörlü güneş koruyucu ihtiva eder içerisinde,Her cilt tipi için uygun densede daha çok normalden kuruya olanlar kullanmalı.Çünkü yağlı kıvamsı özelliği sivilcelenme ve siyah nokta artışına neden olabilir.İçerisinde kimyasal koruyucuların yanında Çinkooksit gibi fiziksel koruyucularla,yeşilçay eğrelti otu gibi antioksidantlar da bulunur.




      2 bölmeden oluşuyor üst tarafta ki bölmede süngeriniz bulunuyor.Görüldüğü gibi bir tık daha geçse akışkan denilebilecek yapıda ciltte renk ayrılıklarını yok ediyor kapatıcılık özelliği fena değil.kışın ve bahar da idare ediyor ama yaz sıcaklarında ciltte eve gitsemde yıkasam hissi uyandırıyor. Ama bir kokusu var içindeki bitki özlerinden geldiğini umuyorum kii mükemmel!!!!
İtiraf etmeliyim cildimde öyle kızarıklık ve alerjiye yol açmadı kuruya dönük karma bir cildim olsada ben nem vermesinden hoşlandım bile diyebilirim.
     Fiyat olarak yine internette değişiklik gösteriyor.  55tlden 70tl ye kadar bulabilirsiniz!!






10.08.2015

Physicians Formula Mineral Wear liquid fondöten- Mineral Makyaj

                        Ne kadar az makyaj yapıyoruz desek te yine de bir kapatıcı felan olmadan dışarı çıkamıyoruz işte..Hassas bir cilde sahipseniz özellikle yüzünüze süreceğiniz herşeyi özenle seçmeniz gerekiyor.Bununi,çin mineral makyaj en güvenli yol.İçinde ki ajanlar cildinizi rahatlatıyor ve ağırlık hissi vermiyor kimyasal olarak diğerlerine göre cildiniz nefes alıyor.Siyah nokta oluşumunu azaltıyor. Bu ajanlardan bazıları özellikle içindekiler kısmına bakmanız gereken;
Titanyum Dioksit
Çinko Oksit
Demir Oksit
Bakır,Aliminyum..
 Bu elementler suda ve yağda çözülmediğinden dolayı sık sık makyajnın akma derdi olmayacağı için tuvalete gidip tazelemende gerekmiyor. Mineral pudra ve fondötenlerde aynı şekilde uzun süre cildinde farketmeden kalabilirler.
  İçerik ve fiyat araştırmalarım sonucunda Physicians Formula mineral fondeteni denemeye karar verdim.30ml ve SPF15 kış için ideal olsada yazın ekstra bir koruyucuyla kullanılması şart.


İçindeki mineral kısım ve süngerli kısım ayrıldığından dolayı pek güven vermediği için yanımda fazla taşıyamıyorum.İsterseniz şişeyi sıkıp sünger ile sürebilirsiniz istersenizde çıkarıp direk elinişzle uygulayabilirsiniz ama pek ergonomik bir yapısı yok ne yalan söyleyeyim!



Kapatıcılık açısından fazla birşey beklememek lazım mineral sonuçta ama ciltte duruşu rahatsızlık verici değil kızarıklığa meğilli olan cildim de renk ayrılıkları olduğu için pek tatmin edici bulmasam da hem kurutmaması hem de hemen yıkama hissi uyandırmadığı için kabul edilebilir.



Renk olarak beyaz tenime Buff Beige tonu çok sırıtmadı hatta daha yeşile kaçan parlak oldum diyebilirim! Biraz parlaklık veriyor sürdükten sonra az pudra ve allıkla kapatabilirsiniz.
sonuç olarak mineral fondotene her zaman EVET!!
Daha iyisini bulmadıkça kullanırım ben bunu:)
Fiyatı 80tl civarlarında..
Mineral kozmetik,Roza ve hassas ciltle ilgili sormak istediğiniz birşey olursa  bulun beni:=))
Öpüldünüz!!!

La Roche Posay Anthelios Unifiant Blur SPF 50+


La Roche Posay Anthelios Unifiant Blur SPF 50+ 40 ml
La Roche-Posay markasının yaptığı bizim başımıza gelen en güzel ürünü geçen seneler yoktu diye biliyorum ki ben bu ilkbaharda kendisi ile tanıştım ve vazgeçilmezim oldu kendisi..

Öncelikle biz hASSAS,KIZARIK VE TOLERANSSIZ cilt tiplerinde mükemmel koruma sağlıyor..Tabiki bir güneş kreminin beni nasıl koruduğunu göz ile görmem mümkün degil fakat içerik olarak bu köpüksü yapısı cildime yumuşacık kadife gibi bir his veriyor ve de ilerleyen saatlerde her hangi bir kaşıntı veya kızarıklığa yol açmıyor. İlk defa cildime sürdüğüm bir ürünü unutuyorum yokmuş gibi hissi veriyor hiç ağır bir ürün değil parlamıyor.renkli ytapıda olmasına ragmen batırmıyor hiçbiryeri en güzeli cilt tonunuz ile mükemmel bir uyum sağlıyor,tek renk olmasına karşı benim gibi süt beyazı birinde bile sırıtmıyor!!!
      Kendisi de zaten bunu iddia ediyor!

Köpüksü dokusu cilt tarafından anında emilir, kusurları gizler ve cilt tonunu eşitler. Kadifemsi etki sağlar.

Patentli filtreleme sayesinde yüzümü gerçekten güneşin o kötü ışınlarına karşı koruduğunu hissediyorum ki o kadar dışarıda kaldıktan sonra yüzümde hassasiyet oluşmuyor.


yumuşacık köpük formu




denendiiiiiii!!!!!!!!
mikemmellllllll
La Roche köpük güneş kremi
tekrar tekrar alınacak bir ürün hatta kampanya indirim olursa son kullanma tarihlerine bakılarak 3er 5er alınabilir!!!!!!!!!!!!!!
Fiyatı şu ara internette/eczanede:  45tl-70tl skalasında.
Ben internetten alışveriş yaptığım için en son 35tl'ye almıştım haziran ayında fiyatlar çok oynak aman dikkat edin!!!!
öpüldünüzzzzzz!!!!!





Avene Antirougeurs Fort - Rozase Kızarıklık İçin Tedaviye Yardımcı Etkili Bakım

2 yıl olmuştur sanırım kullanalı cilt konusunda çok araştırma yaptığım için internet,kullanıcı yorumları,içerikleri artık az çok hepsi, olmasa da çoğu hakkında bilgi sahibiyim o yüzden o kadar beklenti yüklemiştim ki kendisine denildiği gibi 3 ay düzenli kullandım ama itiraf etmeliyim 2. ayın sonunda boşuna mı bu kadar para veriyorum diye  düşünmeye başladım. kremsi yapısı yeşil renkte bu çok güzel çünkü malum olan kırmızılıklarımızı tolere edecek.incelmiş olan kılcal damarların daha fazla görülmesini sağlayan epidermisi kalınlaştıracak ve damar çeperlerini güçlendirecek. Bunu da VEGF denilen Vasküler endotel büyüme faktörünü baskılayarak yapacağını söyler.  Böylece bizim istediğimiz kılcal damarların çeperleri kalınlaşıp kan istediğimiz düzeyde geçirgenliği azlalırsa dolaylı olarak yüzümüzde görünürlükleri azalacak ve kırmızı kırmızı dolaşmamış olacağız......Keşke yapabilseydi!!!!!!!!!!!!. Denendi ve işe yaramadılar arasında kendine yer buldu.... Bilmem formulu bu aralar değişti mi? 

LA ROCHE POSAY ANTHELIOS XL SPF 50+ CREAM COMFORT


Anthelıos XL SPF 50+ Cream COMFORT packshot from ANTHELIOS, by La Roche-Posay







Kuru bir cildiniz varsa kremsi yapısından dolayı tavsiye edebilirim.Sürdüğünüz andan itibaren kadifemsi nemlendirici etkisini görebilirsiniz.Bunun yanında cilt tipiniz karmaysa ertesi gün oluşan sivilcelere de merhaba deyin!!!!!!!!!!!
yine de benim sürekli aldığım bir ürün beyaz tenli olduğum için yaz kış güneş kremi kullanıyorum ve ellerime omuz başlarıma bilem sürüyorum...
ürün yine 2 farklı yapıda renkli ve renksiz olarak satılıyor.Renkli olanını beğenmedim..hep bir kaç ytane birden değişik marka kullanmaya çalışıyorum daha iyi güneş kremi bulursam içime sinen tekrar alır mıyım bilmem::

La Roche Posay Anthelios SPF 50+ Tinted Fluid Ultra Light 50 ml - Renkli Güneş Koruyucu

La Roche markasının Anthelios serisi yüksek UVA ve UVB koruması içeren güneş ürünlerinin hepsini kullandım.. bazılarını bitirdim hemen aldım bazılarını bitiremedim bazıları ilk açışta ten uyumsuzluğu oldu:) bu da onlardan biri kıvamı o kadar akıcı ki bozuk diye eczaneye götürebilirsiniz. normal ve renkli olarak 2 farklı seçenek sunuyor size..Ben hassasiyetten dolayı renkli kozmetiğe özellikle güneş kremlerinde karşı olsam da öyle föndoten gibi kapatıcılık sağlamıyor sadece bir miktar parlaklık veriyor bariz renk vermeme renginden dolayı her tene uygun:)
     ama yüksek korumasına karşılık çok memnun kaldığım bir ürün olmadı benim..Önerir misiniz?? HAyır!

Bioderma Sensibio H2O

Biz hassas ciltler için Biodermanın yaptığı en saf ürün diyebilirim bütün ürünlerini denememe ragmen 2.kez aldığım bir ürün..Genel olarak çok makyaj yapmayan hassas ciltlere önerilen makyaj temizleme toniği diyebiliriz. Bioderma'nın kırmızı serisi zaten hassas,cilt töleransı az olan cilt tiplerine yönelik bir seri..Sensibio toniği  kendileri 2 li paketler halinde bayağı ucuza satılıyor

Yani araştırmadan almayın derim tanesini 79tl ye alanlar bile mevcut....
ben 2 adetini 49,95tl ye alıyorum ((dikkattttt 500ml olanlarını büyük boyunu çünkü deneme boylartı 250mllikleri de mevcut) 2 yıldır internet üzerinden satış yapan bir siteden gidip eczaneden almaya kalksam normal olarak daha pahalıya geliyor birde indirimleri takip ettim mi kampanyada çok uyguna alabiliyorum.
İnternetten alışveriş yaparken dikkat edeceğiniz şeylerin başında son kullanım tarihleri oluyor.. Yaptığım site güvenilir olduğu için söyledikleri uzun tüketim tarihlerini ürünüm elime geçince de paketin üzerinde görebiliyorum..
Ürüne gelirsek zaten hasssas bir cildim olduğu için fazla makyaj ve sürekli fondöten kullanan biri değilim o yüzden gece yatmadan ve sabah pamuk yardımı ile yuzüme uyguladığımda gerçekten rahatlattığını söyleyebilirim..Su gibi kokusuz bir yapısı var ama tadı ekşimsi yaladım sizin için:) yüz ve göze uygulanıyor olabilse de göz için ayrı bir ürün kullanıyorum..Yatıştırıcı ajanları cilt tahrişinide önlüyor.. Hatta Rosacea lı biri olarak aşığım kendilerine 2 yıldır umarım aşkımızın ömrü kısa sürmez!!!!

9.08.2015

Rosacea yada Roza yada Gül hastalığı ile yaşamak :).

     Bu rosacea denen illetle yaklaşık 15 yıldır uğraşıyorum.İnsanın hayatını kemiren bişey bu..ilk önce sıcak hassasiyeti ile başladı banyoda sıcak su ile yıkanamaz hatta buhar olan yerde bile duramazdım hele yazları cehennem olmuştu.. Bide milletin hiç işi yokmuş gibi her seferinde ayy yüzün cok kızarmış demelerine illet oluyorum bunu da belirteyim sen ne kadar güzel bu gün yüzün desende karsıdan hiç öyle görünmüyor:(
        Neyse ilk çıkış nedeni büyük ihtimalle bende de olduğu gibi duygusal bir iç üzüntü çünkü bu illet sadece psikolojiden besleniyor biraz üzgün ol biraz canın sıkılsın yada deli gibi sinirlen hemen başlar...kaşıntı ve kızarıklık aniden yüzde meydana gelen yer yer kurumalar..:(( itiraf edeyim internete Rosacea yazdığımda gördüğüm res,imlerden bende çok etkilendim hatta ilerki boyutlarda  Rinofima burnu olabilecek düşüncesi bile ürkütüyor .Ama cok yavaş ilerleyen bir hastalık allahtan....
       Kuruluk dedim ya sürekli nemli olması lazım genellikle kuru ve hassas ciltler kılcal damarları yüzün tamamında ve yüzeyde olması beyaz tenli olmak bunlar hep Rozamıza uygun zemin hazırlıyor..Ahh bide Aşk acısı.dost kazığı yemiş ailenden destek göremediysen sabaha kadar yatakta ağlamanın acısı sabah aynaya baktığında kıpkırmızı  bir surat ile çıkıyor işte sonrası sürekli şiddetli yüz yanmaları, kaşıntılarla beraber kılcal damar çatlamaları..
hep bunun hayalini kurmak!!!!
        ne yazık ki nemli tutmamaız lazım fakat kesinlikle her kremi kabul edemiyor cildimiz hatta bir hafta iyi, gelen bir krem diğer hafta kırmızı atakları arttırıyor..buna FLASHING deniyor kırmızılıkların en üst seviyesi..bunu ne kadar azaltabilirsek seyir o kadar yavaşlıyor..
         ben 4-5 yıl ROZA KREM kullandım doktor yazmıştı eczaneden aldım(Bu arada saçma sapan milyonlar harcanan kremleri ve antibiyotiklerin yanından geçmedim hepsi para tuzağı)))))))))))))
ilk 2 ay pek etkisini görmüyorsunuz ama sonunda ciddi anlamda azaltıyor atakları fakat 3 ay alışması hadi 3 ay rahatsın ondan sonra yine aynı sonra başkasına geç..Bepanthol ile Medicassol kremi karıştırıp çok kuruduğu zamanlar sürersin iyi gelir sonra..Zeytinyağları mı denemedim,JAJOBA kremler mi getirtmedim, Aleo Vera jelleri mi sürmedim hiç aynı..geçmediği zaman geçmiyor kendi istediği sürece seni rahatsız edip gidiyor..sonra bu inat zamanlarının REGL tarihimden yajklaşık bir hafta önce olduğunu farkettim yada ne bileyim yediklerimi yazmaya başladım ve PİŞMİŞ DOMATES,PATLICAN,ACI BİBER,ÇİĞ KÖFTE bunlara acayip hassas olduğumu farkettim!!!!!!!!!! Sizde yediklerinize dikkat edin gerçekten bunlardan uzak kalmak bir miktar daha iyi geldiğini itiraf etmeliyim..
       Şimdi daha rahatım bu arada yaz kış hiç farketmiyor 50 faktörlü güneş kremi sürmeden dışarı çıkmıyorum..Aslında o da cilt derisini incelttiği söyleniyor ya!!! aşağı tükürsem mi yukarı mı derken kendinizin doktoru olmak en güzeli!!!!!!!!!!!!!!!