Kerevizi yemek olarak değil ama çiğ rendeleyip yoğurtlu ve mayonezli salata olarak tüketmeye bayılırım. Kokusu beni hiç rahatsız etmediği gibi soyarken ellerimde kalan kokusunu da ayrıca severim:) Bu arada meze olarak inanılmaz bir kurtarıcıdır hem çabucak hemde çok lezzetli:) Ama o yemyeşil sapları hep atılır yazık olur bende kendimce onları kullanarak bir tarif yapayım dedim.
Önce su kaynatılır daha sonra yıkanıp temizlenmiş kereviz yaprakları kaynamış suya atılarak 5 dakika daha altı yanık tutulup ocaktan alınır.
Ben önce yaprakları doğradım sonra suyun içine attım hemen mayışıyorlar zaten daha sonra sudan çıkartıp soğumaya bıraktım.(itiraf etmeliyim ki bu kaynama sırasında birazcık kereviz kokusu sizi rahatsız edebilir.Ben soğuması için balkona çıkardım.)
Daha sonra sarımsaklı yoğurdu hazırlayıp tabağa aldığım kereviz yapraklarının üzerine gezdirdim en son kırmızı biberi ve sumak ekledim.
Biz sevdik ama herkesin damak tadı farklıdır tabikii faydası yazmakla bitmez eğer kereviz sevginiz varsa bence bir denemelisiniz!!

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder