
Yaz biraz göz kırpmaya başlayınca iş işten geçmeden kışın alınan fazla yağlardan kurtulmak gerektiğini düşünen kaç kişiyiz:) Şimdiden yavaş yavaş başlamak lazım bence geçenlerde eve gitmeden Bim 'e uğradım ne göreyim siyah fasülye, maş fasülyesi ve Chia tohumu gözlerime innamadım Keten tohumunuda sepete atıp hızla eve doğru ilerledim:) Bir hafta sebze detoksundan sonra sıra bakliyatlara geldi.. Bunların içerisinde hem vitamin mineral hemde en fazla lif oranına sahip siyah fasülyeyi tek geçiyorum. Bakliyatların çoğunda olduğu gibi B vitamini oranı ve lif düzeyi çok fazla.
Maş fasülyesi pişme süresinin hem az olması hem de filizlendirilip salatalara koymak için harika sağlık fışkıran börülcegillerden:)
Ahh Chia tohumu hem sıvılarda şişme özelliğinden dolayı mükemmel bir diyet desteği sağlıyor ister suya ister süte istersenizde pudinglere koyulabilir gluten içermemesi ve sindirimi kolaylaştırması ile beraber hiçbir tadı yok:)
Bu demek oluyor kii bu haftasonu çeşitli tarifler denenecek!!
Allaaahh bu konuyu hemen araştırmam lazım :) Bimde bu ürünler burda daha duruyordu bende hiç nasıl yapılacağını bilmediğim için almamıştım.Sanırım hata yapmışım.İlk iş bime uğramak olucak :)
YanıtlaSilkesinlikle öneriyorum canım:) Minik maş fasülyeleri çok lezzetli birde chia tohumu sütün içinde hem jelleşip kıvam veriyor hemde biraz bal ile acayip besleyici,doyurucu pratik bir kahvaltı oluyor:) daha farklı tarifler bulup paylaşmak lazım:)
Sil